Aktuality

U vzdělávacích institucí by toto mělo být jednou z hlavních činností všech lektorů a vedení. Pokud škola nemá co publikovat a nemá o čem psát (odborné články, blogy, informační texty), tak působí dojmem, že se aktivně nevěnuje vzdělávacím činnostem a nemá tedy ani co nabídnout svému okolí zadarmo. Nemůže se tedy od ní očekávat ani moc kvalitních informací za peníze.
person
Od „Best Practice“ k „Best Fit“

Od „Best Practice“ k „Best Fit“

Podstatou koncepce „nejlepší praxe“ je představa, že organizace, které chtějí být úspěšné, by měly přebírat či napodobovat metody a postupy těch, které se na jejich základě (údajně) vynikly. Tento jednoduchý recept však často nefunguje. Jen málo řídících postupů má totiž natolik univerzální uplatnění, že jsou vhodné či dokonce nejlepší všude.

Přečíst celý článek
person
Komunikace, která škodí  - téměř stejně - oběma stranám

Komunikace, která škodí - téměř stejně - oběma stranám

K poškozování lidských vztahů, pracovních i osobních, a s nimi i k omezování ochoty ke spolupráci, nemusí docházet jen na základě přímých konfliktů. Stejnou a často dokonce horší roli hraje i nevhodný či kontraproduktivní způsob komunikace. Jakkoli se může zdát jedné nebo druhé straně výhodný, škodí zpravidla zcela stejně oběma z nich.

Přečíst celý článek
person
Je tu Model EFQM 2020 - pro lepší podporu vaší strategie

Je tu Model EFQM 2020 - pro lepší podporu vaší strategie

V článku Odhalte strategický potenciál s EFQM Excellence Model jsem na blogu EBS přibližoval stejnojmenný model, který byl upraven v roce 2013. V textu jsem uvedl, že „má svou vnitřní logiku, je vyvážený, pravidelně aktualizovaný a umožňuje firmám neustálé zlepšování“. Dynamicky se vyvíjí svět i organizace s modelem EFQM pracující, vyvíjí se samotná EFQM (European Foundation for Quality Management). Došlo k očekávané aktualizaci/inovaci. Pro rok 2020 a následující období byl představen zásadně inovovaný a upravený Model EFQM. Reprezentuje stejnou filozofii a podle mého názoru ještě více prohlubuje strategický význam a strategickou možnost uplatnění. Dokonce doznal poprvé od svého vzniku a představení v roce 1991 kompletně nové grafické úpravy, kterou vidíte na obrázku.

Přečíst celý článek
person
Strategie diferenciace: kdy ano a kdy ne?

Strategie diferenciace: kdy ano a kdy ne?

Spolu se strategií „nákladového vůdcovství“, patří strategie diferenciace produktů či služeb k základním a nejčastějším podnikovým strategiím. V jisté míře o ni usiluje, ať již úspěšně či nikoli, většina firem, často v kombinaci se strategií rozvoje produktu. Kdy je tato strategie vhodná, a kdy se naopak může stát rizikovou?  

Přečíst celý článek

Ceny studijních programů uvedené na webu jsou bez DPH.

K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Partneři tyto údaje mohou zkombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které získali v důsledku toho, že používáte jejich služby.