Aktuality

U vzdělávacích institucí by toto mělo být jednou z hlavních činností všech lektorů a vedení. Pokud škola nemá co publikovat a nemá o čem psát (odborné články, blogy, informační texty), tak působí dojmem, že se aktivně nevěnuje vzdělávacím činnostem a nemá tedy ani co nabídnout svému okolí zadarmo. Nemůže se tedy od ní očekávat ani moc kvalitních informací za peníze.
person
Cesta k produktivitě není neznámá

Cesta k produktivitě není neznámá

Produktivita je zaklínadlo, kterým se ohání každý, kdo má jen trochu odpovědnost za výsledky podřízených nebo své vlastní. Velmi dobře dokáže rozdávat rady a návody, jak úkol vyřešit, kdy s ním začít, na koho se obrátit a hlavně, jak ho zpracovat. Jenže velmi často jde o univerzální návody, které jsou tak notoricky známé, že už jim lidé přestávají věřit a berou je jako naučené fráze, nad kterými v tom lepším případě jen povytahují obočí. On totiž neexistuje žádný jeden univerzální nástroj nebo kniha, které by vyřešili problémy s (ne)produktivitou nebo (ne)efektivitou.

Přečíst celý článek
person
5 rad jak neproflákat svoji pracovní dobu aneb Time management pro začátečník

5 rad jak neproflákat svoji pracovní dobu aneb Time management pro začátečník

Time management je dovednost, kterou si chce osvojit každý. Jenže to má háček. Úspěšné osvojení a používání této dovednosti předpokládá pozitivní postoj. Ale čím začít? Co když to nepůjde? Znovu připomínám, chce to pozitivní postoj. Takže ono to nakonec půjde, začněte tím, co z daného úkolu umíte nejlépe nebo je nejsnazší. A kdyby přeci jen nepomohla takováto sebemotivace, nabízím vám 5 kroků, které vám mohou pomoci s organizací pracovního času pomoci. 

Přečíst celý článek
person
Řízení a „náklady mrtvé váhy“

Řízení a „náklady mrtvé váhy“

Náklady mrtvé váhy označují výdaje či ztráty příjmů vyvolané nevhodným, ale i přebujelým řízením, ať již ekonomiky nebo podniku. Obrazně je lze přirovnat ke vnitřnímu  „tření“, kterým ekonomika či firma ztrácí část svých zdrojů. Společným jmenovatelem těchto nákladů bývá, že ti, kdo je vytvářejí, si jejich vznik nebo jeho příčiny neuvědomují, případně jim na nich nezáleží. 

Přečíst celý článek
person
Měkké či mělké dovednosti?

Měkké či mělké dovednosti?

Tréninky „měkkých“ schopností mají často jen omezený reálný dopad. Důvodem je povaha těchto dovedností, která může vyžadovat, aby se zaměstnanci při jejich tréninku nejprve zbavili svých dřívějších zvyklostí. Svou roli však často hraje i náplň a způsob provedení těchto tréninků. 

Přečíst celý článek
person
Peklo v práci

Peklo v práci

Vlna veder vrcholí, venkovní teploty atakují pomalu čtyřicítku a lidé mají přirozenou tendenci chránit organismus. Je to samozřejmě v pořádku, ale záleží na přístupu. Pokud totiž v tomto počasí zároveň musíte chodit do práce, je zapotřebí dodržovat určitá pravidla. To základní pravidlo je jednoduché – zaměstnání není pláž, zahrada ani sportoviště.

Přečíst celý článek
person
4 pohledy na cíle (pro studenty-manažery)

4 pohledy na cíle (pro studenty-manažery)

Cíl/cíle. Slovo? Téma? Jasnost a pohoda? Noční můra?... Jako lektor, který vyučuje v programech ÚPPV a EBS a garant předmětu Strategický management bych se s vámi chtěl podělit o čtyři úhly pohledu na cíle a jejich roli v „situacích“, v nichž se (zejména jako studenti těchto vyučovaných programů) nacházíte, nacházeli jste se či se třeba budete nacházet (pokud studium zvažujete).

Přečíst celý článek
person
KAŽDÝ VOJÁK V TORNĚ TŘÍMÁ MARŠÁLSKOU HŮL

KAŽDÝ VOJÁK V TORNĚ TŘÍMÁ MARŠÁLSKOU HŮL

Slavný francouzský vojevůdce Napoleon Bonaparte kdysi říkal, že každý voják má v torně maršálskou hůl. Možná tím položil základní kámen dnešnímu směřování myšlení zaměstnanců, kteří si z této myšlenky nevzali její podstatu, ale pouze tu tezi, ke které se následně upínají. Kam tedy směřuje myšlení českých zaměstnanců? Je dvojí.

Přečíst celý článek

Ceny studijních programů uvedené na webu jsou bez DPH.

K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Partneři tyto údaje mohou zkombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které získali v důsledku toho, že používáte jejich služby.