Strach bývá největší brzdou úspěchu. Pokud se bojíme začít nový projekt, změnit zaměstnání, vyjet ze zajetých kolejí nebo se pustit do podnikání, aniž bychom s ním měli předchozí zkušenost, nemůžeme očekávat, že něčeho dosáhneme. Takový paradox zažívá mnoho lidí.
Pokud máme strach z nejistoty, měli bychom se na rozjezd vlastního businessu dobře připravit. Nejde jen o změnu fungování, počínaje tím, že nás ráno nikdo nenutí chodit „na půl devátou“, a konče tím, že jsme odpovědni za naprosto každou část projektu. Mnohem důležitější jsou pro nás peníze. Málokterý nový projekt generuje v prvopočátku výnosy. Většina naopak vykazuje náklady, s trochou štěstí nás pak stojí „jen“ čas. Proto je třeba připravit se na změnu a rozjezd podnikání i po stránce finanční. To je ale jen jedna strana mince.
Klíčem k úspěchu jakéhokoli nového businessu jsou minimálně tři základní faktory: unikátní produkt, vlastní know-how a jasný business plán. Bez unikátního produktu lze jen těžko prorazit mezi stávající konkurencí, potřebujeme se něčím odlišit. Vlastní know-how nám pomůže vyšlapat si úspěch přirozenou cestou tak, jak nám to vyhovuje a jak je nám to příjemné, navíc se jedinečnost myšlení hůře napodobuje následovníky. Bez dobře sestaveného business plánu může celé naše snažení ztroskotat. Je zvláštní, že se mnoho lidí bojí změny samotné, ale menší obavy mají z nedostatečného plánování a stanovování cílů a často vše ponechávají víceméně náhodě.
Pro rozjezd vlastního businessu není pochopitelně třeba začínat něco naprosto unikátního, nicméně podmínky jsou v takovém případě o něco těžší než tehdy, kdy začínáme s něčím novým. Ideální model pro rozjezd podnikání pak představuje tzv. blue ocean, tedy orientace na nekonkurenční trh nebo segment. S takovou obchodní strategií máme napůl vyhráno, pokud náš produkt uspokojí reálnou potřebu cílového publika.