Štěstí jako součást řízení – cíle, role, návyky
Na seminářích rád sdílím pohled na management/řízení jako na proces vytváření a udržování takového prostředí, v němž lidé jako jednotlivci i ve skupinách či týmech dosahují stanovených cílů. Taková definice je dosti obecná, čímž ukazuje, že vše, co v organizacích děláme spolu/vytváří prostředí pro lidský výkon a jeho žádoucí efekty. To, v čem lidský výkon a jeho efekty spořívají, a jaké jsou cíle, to už je individuální „otisk palce“ jednotlivých organizací. Určité perspektivy nám nastiňuje např. koncept strategického řízení (a měření), který se před lety zrodil pod nálepkou Balanced Scorecard. Jeho základní a výchozí perspektivou jsou LIDÉ. Je zde řada možností a příležitostí pro stanovení cílů v oblasti rozvoje a vzdělávání, budování informačního a znalostního kapitálu, organizační kultury, týmové spolupráce, motivace apod. Vesměs samé „měkké“ věci.
Přečíst celý článek