doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc.

Stal se zakládajícím členem a viceprezidentem České společnosti pro rozvoj lidských zdrojů. Je partnerem vzdělávací a poradenské společnosti Consilium Group a autorem řady publikací, například Řízení lidí v organizaci, Slovník řízení lidských zdrojů, Deset nejobtížnějších situací manažera, 10 nejdražších manažerských chyb, Deset kroků k vyššímu výkonu zaměstnanců, Motivace a odměňování pracovníků, Ekonomie bez mýtů a iluzí, Přestaňte se v práci stresovat, Jak lépe nakládat s časem ad. S Ústavem práva a právní vědy a European Business School spolupracuje od roku 2011, je garantem programů Leadership a Management lidských zdrojů, předsedou správní rady EBS a autorem několika skript pro posluchače (Management lidských zdrojů, Firemní kultura a identita, Případové studie z managementu lidských zdrojů, Psychologie řízení a vedení zaměstnanců).
person
Od „Best Practice“ k „Best Fit“

Od „Best Practice“ k „Best Fit“

Podstatou koncepce „nejlepší praxe“ je představa, že organizace, které chtějí být úspěšné, by měly přebírat či napodobovat metody a postupy těch, které se na jejich základě (údajně) vynikly. Tento jednoduchý recept však často nefunguje. Jen málo řídících postupů má totiž natolik univerzální uplatnění, že jsou vhodné či dokonce nejlepší všude.

Přečíst celý článek
person
Zobecňování pomáhá myslet. Pokud ho však přeháníme, škodí

Zobecňování pomáhá myslet. Pokud ho však přeháníme, škodí

Zobecňování patří k základním principům úspěšného myšlení. Nenutí nás, abychom o každé věci uvažovali zvlášť, a naše uvažování tak zrychluje. Zachází-li však příliš daleko a brání nám vidět skutečnost, jaká opravdu je, pak nám spíše škodí. Jednou z nebezpečných forem přílišného zobecňování jsou i neoprávněné závěry týkající se nás samých.

Přečíst celý článek
person
Komunikace, která škodí  - téměř stejně - oběma stranám

Komunikace, která škodí - téměř stejně - oběma stranám

K poškozování lidských vztahů, pracovních i osobních, a s nimi i k omezování ochoty ke spolupráci, nemusí docházet jen na základě přímých konfliktů. Stejnou a často dokonce horší roli hraje i nevhodný či kontraproduktivní způsob komunikace. Jakkoli se může zdát jedné nebo druhé straně výhodný, škodí zpravidla zcela stejně oběma z nich.

Přečíst celý článek
person
Strategie diferenciace: kdy ano a kdy ne?

Strategie diferenciace: kdy ano a kdy ne?

Spolu se strategií „nákladového vůdcovství“, patří strategie diferenciace produktů či služeb k základním a nejčastějším podnikovým strategiím. V jisté míře o ni usiluje, ať již úspěšně či nikoli, většina firem, často v kombinaci se strategií rozvoje produktu. Kdy je tato strategie vhodná, a kdy se naopak může stát rizikovou?  

Přečíst celý článek
person
Konflikty jsou jako cholesterol: dobré i špatné

Konflikty jsou jako cholesterol: dobré i špatné

Stejně jako mají lidé dva druhy cholesterolu – prospěšný a škodlivý, vyskytují se i v organizacích dva druhy konfliktů. Jejich rozlišení je jednoduché. Škodlivé jsou ty, které se dotýkají osob a jejich zájmů, a narušují jejich komunikaci či spolupráci. Prospěšné naopak ty, které se vztahují k odlišným pohledům na věc, a stimulují nová řešení.    

Přečíst celý článek

Ceny studijních programů uvedené na webu jsou bez DPH.