Anotace k předmětu
Tento předmět si klade za cíl seznámit posluchače s principy marketingového mixu a speciálně jedné z jeho částí marketingové komunikace. Na marketingový mix se podíváme z klasického pohledu 4P i z inovativního pohledu 4C. Dále se budeme věnovat marketingové komunikaci jako jedné ze součástí marketingového mixu. Marketingová komunikace neboli komunikační mix je základem každé firemní komunikace. Modul se věnuje jednotlivým částem komunikačního mixu a nástrojům, které se dají při marketingové komunikaci využít.
Obsah předmětu
Budeme se věnovat vysvětlení pojmu marketingový mix a jeho pojetí z pohledu 4P a inovativnímu pohledu 4C. Detailněji se budeme věnovat marketingové komunikaci, jako součásti marketingového mixu a nástrojům komunikace, které tvoří komunikační mix. Popíšeme si jednotlivé nástroje komunikačního mixu, jejich výhody a nevýhody, způsob využití a příklady z praxe. Budeme se věnovat i netradičním marketingovým disciplínám, jakými jsou například virální marketing nebo buzz marketing. V další části předmětu si ukážeme, jak má vypadat funkční a v praxi použitelná integrované komunikační kampaň, jaké má mít části, jak ji efektivně měřit a vyhodnotit. Nezapomeneme ani na mediální plánování a tvorbu mediálního plánu.
Cíl předmětu
Cílem tohoto předmětu je seznámit posluchače se základními principy marketingového mixu a detailnějším seznámením s marketingovou komunikací neboli komunikačním mixem a jeho jednotlivými částmi. Po absolvování modulu by posluchači měli mít přehled o tom, co je to marketingový a komunikační mix, jaké jsou nástroje komunikačního mixu, jak vytvořit funkční a v praxi použitelný návrh komunikační kampaně, jak kampaň měřit a vyhodnotit.
Struktura předmětu
Marketingový mix 4P a 4C
Komunikační mix
Nástroje komunikačního mixu
Integrovaná komunikační kampaň a její části
Tvorba briefu pro komunikační kampaň
Média a mediální plánování
Literatura
KOTLER, P.; KELLER, K.L. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013. ISBN: 978-80-247-4150-5.
KLAPETEK, M. Komunikace, argumentace, rétorika. Praha: Grada, 2008. ISBN: 978-80-247-2652-6
KARLÍČEK, M. Marketingová komunikace – Jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2016. 978-80-247-5769-8
PŘIKRYLOVÁ, J. Moderní marketingová komunikace. 2. vyd. Praha. Grada, 2019. ISBN: 978-80-271-0787-2
Vít Baloušek---
Je lektorem marketingového vzdělávání CIMA. Má zkušenosti z mezinárodních reklamních agentur Grey, DDB a Leo Burnett.