„Social Media Marketing využívá sílu komunit - úlohou této formy marketingu je se do takové komunity zákazníků integrovat, získat důvěru, oblibu, respekt, vliv. Jde o dlouhodobý proces, ale výsledky mohou být vynikající“ Marcela Zamazalová

 

Anotace k předmětu

Ano, tato oblast marketingu zažívá neustále největší rozvoj a zároveň budí emoce, někdo sociální sítě využívá a jiný jim přisuzuje negativní vliv na společnost a nebo dokonce nevěří v jejich úspěšnost jako prodejního kanálu. Právě díky sociálním sítím máte jedinečnou příležitost zapojit do spolutvorby své značky své zákazníky a vést s nimi dialog. Je to dokonce medium, kde neplatíte za zásah cílové skupiny, pokud dokážete vytvářet natolik kreativní komunikaci, že si ji budou zákazníci sdílet sami…

Samozřejmě sociální sítě jsou on-line komunikací se všemi výhodami i nevýhodami tohoto formátu komunikace – umožní ihned flexibilně reagovat a získat nové zákazníky a také mohou znamenat v případě chyby v komunikaci vytvářet neuvěřitelně rychlé poškození dobrého jména firmy. Co je důležité pro úspěch – know how.

 

Obsah předmětu

Zmapujeme si celou oblast sociálních sítí. Budeme se učit, jak vytvářet nápaditý obsah, protože právě o tom je content marketing. Budeme klást důraz na takové formy komunikace, které s jistotou zaujmou právě dnes – zaměříme se mimo jiné i na video marketing, protože YouTube  se stává vyhledavačem budoucnosti a právě video je dnes tím nejvíce sdíleným formátem na sociálních sítích…

Budeme bez mýtů analyzovat reálné možnosti, které firma má při propagaci svého podnikání a doporučíme, která řešení dávají smysl z hlediska nákupního procesu zákazníka. Provedeme společný nácvik vytváření obsahové strategie značky postavené na unikátních benefitech, které snesou srovnání s konkurencí a zaujmou ty nejdůležitější lidi – tedy zákazníky! „Sociální sítě fungují jako zesilovač. Pokud je váš produkt dobrý, chováte se slušně k zákazníkům a opravdu se chcete dále zlepšovat a rozvíjet, je to ten nejlepší nástroj.“ sděluje své rady Peter Hermann.

 

Cíl předmětu

Pochopit roli a smysl sociálních sítí v rámci marketingového mixu a marketingové komunikace – naučíme se sociální sítě zapojit do komunikační strategie tak, aby byla zachována jednotná komunikační linka ve všech mediích. Upozorníme na významná rizika, která přinášejí sociální sítě – z hlediska kybernetické bezpečnosti z hlediska vnímání dané značky a PR. Ukážeme si nejnovější technologie, které pomáhají systematicky zvládat komunikaci na sociálních sítích tak, aby ji šlo efektivně zvládat z hlediska interních procesů a také si řekneme, jak prezentovat výsledky této specifické komunikace managementu dané firmy. Rozebereme konkrétní komunikaci různých firem na našem i světové trhu a zdokumentujeme, co na sociálních sítích sklízí ovoce a co naopak odrazuje. Získáte přehled, které sociální sítě se vyplatí zařadit do komunikačního mixu a pochopíte odlišnosti jednotlivých komunikačních kanálů.  „Jednejte s každým, jak byste jednali se svou babičkou, ale předpokládejte, že babička má na Twitteru osmdesát tisíc followerů.“ uzavírá svá doporučení Daniel H. Pin.

 

Struktura předmětu

Nové paradigma komunikace
Jak se píše Obsahová strategie – formy Content marketingu

Projektový plán a efektivita práce
Rozdělení sociálních sítí
Negativa a kritické body
Statistiky a data
Instagram a Facebook

LinkedIn
Twitter
YouTube a video marketing, co je to virální efekt
Guerilla reklama
Jak vytvářet word of mouth

 

Literatura

BALOUŠEK, VÍT:  Žijte a myslete kreativně, 2012, Computer Press

KAWASAKI, Guy,  Umění sociálních medií, 2017, Impossible                                                                    

KANE, Brendan, Milion sledujících: Jak získávat nové followery na sociálních sítích, 2019, Zoner Press

MILLER, Michael, Internetový marketing s YouTube, 2012, Computer Press
BOYD, Danah, Je to složitější, 2017, Akropolis
https://newsfeed.cz/
https://tyinternety.cz/
https://rychlofky.cz/

Vít Baloušek

Vít Baloušek

Reklamní mág, copywriter, konsultant a kreativní ředitel

Vyučuje předměty se zaměřením na marketingovou komunikaci, PR a tvorbu značky – brand management