Cílem modulu je získat strategický pohled na marketing a pochopit rozdíly v základních marketingových strategiích. Modul je koncipován jako mix teorie a praxe. Teoretický úvod je nutný pro pochopení terminologie, pak se modul zaměří na praktické metody jak pracovat s jednotlivými složkami marketingu. Účastník kurzu se seznámí se strategickým řízením marketingu, strategickými analýzami, naučí se formulovat strategické doporučení, pochopí rozdíl mezi produktovým a zákaznicky orientovaným marketingem.
Modul se soustředí na:
- získávání, zpracování a analýzu strategických informací o vnějším prostředí podniku (zejména o trhu, zákaznících, konkurenci a technických trendech)
- procvičení a rozvoj schopností využívat informace pro tvorbu a realizaci marketingové strategie v globálním měřítku
- promítnutí marketingových rozhodnutí do dalších oblastí podnikového managementu
- ověření schopnosti řešit komplexní rozhodovací problémy s řadou konfliktů mezi příčinami a následky
- rozvoj manažerských a marketingových dovedností studentů
- pochopení vazeb mezi rozhodnutími managementu v různých oblastech podnikového řízení a realizovanou firemní strategií.
Absolvent tohoto modulu bude schopen:
- Orientovat se v hlubší terminologii strategického marketingu
- Zvolit vhodnou strategii pro firmu a vědět jak ji implementovat
- Zanalyzovat vnější i vnitřní prostředí
- Chápat strategii na různých úrovních plánovaní a stanovovat business strategii společnosti
- Určit hlavní komunikační kanály pro strategickou komunikaci v daném segmentu, měřit a optimalizovat je
- Analyzovat zákaznické segmenty a vědět jak s nimi pracovat
- Rozumět základním 4P marketingu
- Rozhodovat o komunikačním (reklamním) rozpočtu
- Připravit marketingový plán
- Pracovat se životním cyklem produktu a zákazníka
Karel Křivan---
Vyučuje Tradiční vs. Moderní Public Relations