Cílem výuky v modulu „Jak úspěšně vést lékařskou ordinaci nebo nemocnici“ je předcházení špatnému vedení a řízení ze strany poskytovatelů zdravotních služeb anebo vlastníků v podobě soukromých osob nebo zdravotnických řetězců.

V samotném úvodu si vymezíme, jaké mohou nastat vztahy mezi lékařem nebo poskytovatelem zdravotní péče na jedné straně a ostatních právních subjektů na druhé straně v podobě pacientů, středního zdravotního personálu – zdravotních sester a rentgenových laborantů, zdravotních pojišťoven nebo zástupců represivních složek zastoupených Policií ČR.

   
Určíme si jednotlivé možnosti a styly řízení při vedení a řízení lékařské ordinace nebo nemocnice. Vysvětlíme si, proč dnes drtivá většina manažerů používá systém řízení „cukru a biče“, který ale vůbec nefunguje. Zdůvodníme si, proč dnes nefungují motivační a benefitní programy pro střední zdravotnický personál a jaké jsou jeho důvody. Zaměříme se na to, co dnes požaduje zdravotnický zaměstnanec a co pro něj znamená zájem ze strany manažerů nebo vedoucích lékařů poskytovatelů zdravotních služeb.

Dnešním nejčastějším problémem jakéhokoli poskytovatele zdravotních služeb je někdy částečná nebo někde i úplná nekomunikace mezi lékařem nebo manažery a středním zdravotnickým personálem nebo dalšími zaměstnanými lékaři.

Osvětlíme si, že slůvko důvěra není jen obyčejná fráze, ale je to základní měřitelný údaj, který pokud je vhodně uchopen, vytváří dálnici, po které se jede daleko lépe než po okresní silnici nižší třídy.              
V závěru si řekneme, jakou úlohu dnes v dnešním světě sehrává strach a jaké má fatální následky. Strach je v současné chvíli velmi nadužíván a je bohužel běžnou součástí každodenního života.

Mgr. René Šifta

Mgr. René Šifta---

Lektor na European Business School SE a Ústavu práva a právní vědy

Vyučuje v předmětech Trestní odpovědnost lékaře a správní trestání na úseku zdravotnictví, a Jak úspěšně vést lékařskou ordinaci nebo nemocnici