Cíl modulu:
Tento modul si klade za cíl přinést ucelený pohled na veškeré oblasti související s Public Relations v rámci firemní a institucionální komunikační praxe.
Klíčové oblasti modulu jsou:
- demonstrace tradičních nástrojů PR a použití moderních metod 21. Století,
- ilustrace PR jako záměrné a kontinuální úsilí pro podporu i soulad mezi organizacemi a veřejností,
- pomoc při řízení pověsti a vnímání značek či firem nebo při přesvědčování cílové skupiny,
- vysvětlení metod public relations jako procesu, který zajišťuje reputaci společnosti a jejího obrazu,
- tvorba pozitivních postojů veřejnosti skrze širší souvislosti, atd.
Absolvent tohoto modulu bude schopen:
orientovat se v hlubší terminologii související s PR, sestavit strategii PR v rámci komunikační strategie firmy, plánovat a stanovovat komunikační cíle, definovat faktory ovlivňující PR strategii, určit hlavní komunikační kanály pro strategickou komunikaci v daném segmentu, optimalizovat je a měřit, analyzovat cílové publikum PR v kontextu marketingového a komunikačního mixu, zjišťovat a vyhodnocovat zpětnou vazbu, posuzovat chování médií a všech stakeholderů, rozhodovat o rozpočtu včetně nákladů na personální zajištění PR, vnímat odlišnosti public relations a public affairs, komerčního a politického marketingu, posuzovat rozdíly mezi tradičními a novými metodami marketingové komunikace v rámci PR, připravit tiskovou konference, naplánovat press trip, sestavit a vydat tiskovou zprávu, efektivně vybírat média, řídit vztahy s médii a efektivně využívat dostupné zdroje a kontakty.
Obsah modulu:
- Tisková konference a ostatní mediální akce,
- Systém interní komunikace (interní PR),
- Mediální analýza (průzkum, monitoring),
- Budování vztahů s médii, veřejnou a státní správou,
- Mediální agentura,
- PR agentura, interní PR oddělení,
- Tisková zpráva,
- Tiskový mluvčí,
- Fenomén vůdcovství,
- Vůdcovství a řízení,
- Strategie vedení,
- Umění delegovat,
- Vedení týmu,
- Určování agendy a frekvence porad,
- Kvalitní informovanost, předcházení zahlcení,
- Prevence manipulace,
- Spin doctoring,
- Jak účinně čelit spin doctoringu,
- Řízení kvality ve vztahu k organizaci a komunikaci,
- Přístupy k řízení,
- Uskutečňování a prosazování změny.